zondag 6 juni 2010

Meisjes wedstrijd van Merwelanden 23 mei.



































De foto's van het criterium en de tijdrit.


De meisjes wedstrijd van Merwelanden staat elk jaar weer op het programma, vanwege de gezelligheid met alle meiden van de club en de tijdrit die erin zit is voor mij natuurlijk ook intressant. Vandaag reden Nike, Feline en Feline's vader mee. Het was een mooie dag en al op de heenweg was het bloed heet. Niet echt goede omstandigheden voor mij dus. Ik had rugnummer 22 en starte dus achter Feline met rugnummer 21. Na opgewarmt te hebben moest Nike al als 5e starte, Julia als 11e en daarna pas wij. Er werd om de minuut gereden. Er stond niet vreselijk veel wind en reed eigenlijk wel lekker. Ik werd 3e. Daarna kwam het criterium. Dat betekend dat ik in het klimcriterium oplettend moest koersen en voorin eindigen om op het podium te blijven, niets voor mij dus.. De eerste vijf keer het klimmetje op ging wel ok. Daarna kreeg ik het steeds moeilijker en het werd ook steeds warmer. In de ''afdaling'' reed ik over het bruggetje met me bidon in me hand terwijl ik met me andere hand schakelde, ketting eraf. Gelukkig had ik hem er snel genoeg weer op, zodat ik maar een klein gaatje dicht hoefte te rijden. Ik reed in het criterium veelste erg van achteren en kwam ook niet meer naar voren in de laatste ronden. ik verloor me hele klassenment dus in het criterium en werd uiteindelijk 8e.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten